2017/07/19

Tour de Mecsek #4 A Mecsek harmadik legmagasabb csúcsán

A túra célpontja a Hármas-hegy (nevének eredete a képen), ami a Mecsek harmadik, a Kelet-Mecsek második legmagasabb hegye (603 m).

Kiindulópontnak Köves-tető parkolóját választottam.

Innen legrövidebb úton a zöld kereszt vezet a csúcsra, persze én a körtúra mellett döntöttem.

Az információs tábla és Szeri János erdész emlékére emelt kopjafa megtekintése után ...

... a kék sávon indultam el Zobákpuszta felé, ...

... ami egyben a Mária Út útvonala is.

Az indulás sokáig tartott, mert pár növényfajt "begyűjtöttem" a tavaszi aszpektusból. A képen bükk magonc.

 Mély eróziós völgy.

1967-ben foglalták a Vasas-forrást, amit 2006-ban felújítottak.

A víz munkája.

Könnyed sétaút itt a Dél-dunántúli Kéktúra.

Lombfakadás.


Üde zöld színek.


Erdészeti úthoz érve ...

... a Magyar Zarándokút jelzése ...

... és oszlopa is feltűnik.

Jobbra fordulva az aszfalton ...

... értem be Zobákpusztára.


Hangulat, ...

... meg ez is.

Pecsételőhely jelzése.


A bélyegzőhely melletti Vargánya Tanya még nem üzemelt.

Zobákpusztán letértem a kék négyzetre.

Kilátás.

Ebből is jól látszik, a Magyar Zarándokút egyirányú.

Kisvártatva ...

... a 2015-re teljesen megújult Gyopár kulcsosházhoz értem.

A víz megjelenése ...

... forrást sejtetett a közelben.

Íme: a Cigány-forrás jura márgából szolgáltatja a résvizet.

Jelek tömkelege.

Gyertyános-tölgyes.

Megint forrás következik.

Picit le kell térni az útról ennél a jelzésnél.

A 2008-ban felújított Szőke-forrás vize a Takanyó-völgy felé tart, táplálva a Völgységi-patakot.


A zöld kereszt becsatlakozása.

Jobbra átkelve az erdészeti úton ...

... a zöld kereszten folytattam az utat ...

... mászással.

Azért a jelzésre is figyelni kellett.

Az erdőirtás nyomán alakult a kilátás.



Emelkedő bükkök között.

Síremlék.

S

A zöld kereszt a Hármas-hegyre tartó aszfaltútra tér rá, a csúcs felé balra kell fordulni.

Már látszik a cél.

Elméletben a sárga kereszt visz a csúcsra, de a netes térképen át van húzva a turistaút.

Kellemes kaptató.

Kilátás tekintetében nem volt a legszebb az idő.

Előttünk a csúcs.

A távolban kirajzolódik Komló.


Objektívcsere után.

A Hármas-hegyen működik a NEFELA Dél-magyarországi Jégesőelhárítási Egyesülés radarközpontja.

Ez pedig egy rádióamatőr átjátszó lehet.

A csúcsról rálátás nyílt a Hármas-hegy második legmagasabb pontjára: Borzas-tető (591 m).

Meglehetősen kopottak a jelek, így valószínűleg tényleg nem él már a Hosszúhetényről érkező jelzett út.

Visszafelé a zöld kereszttel jelölt aszfaltúton ereszkedtem le.

Már látszik a műút.

Visszaérkezés a parkolóba a csúcsról 2 km megtétele után.

A Zengő lábánál fekvő Hosszúhetény.

Az egykori kőbányában áll ...

... Bocz Gyula alkotása: Hetény vezér szobra.

A község 2015-ben fennállásának 1000 évét ünnepelte.




Az üvegfúvásnak állít emléket az Üvegesek Útja.

Szent Miklós katolikus templom 1783-ból barokk stílusban.

Mária kápolna ...

... és mellette a világháborús emlékmű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése